En nu even ontspannen

De mensen die regelmatig deelnemen aan de reizen van KUNSTSTAD weten dat ik altijd zeer kritisch op zoek ga naar goede kwaliteitshotels om tijdens onze stedentrips in te verblijven. Dit vind ik niet alleen belangrijk voor mezelf maar uiteindelijk ook voor de deelnemers van de reizen van KUNSTSTAD. Ik ben van mening dat een uitstekende hotelaccommodatie de stedentrip helemaal compleet maakt en dat hierdoor een reis een onvergetelijke ervaring kan worden.

Ik heb dan ook altijd zogezegd behoorlijk wat ‘noten op mijn zang’ en menig hotel komt niet door mijn strenge (zelfopgelegde) criteria heen. Zo als ik ooit al eens eerder heb geschreven dient het hotel minimaal aan de vier, maar nog liever aan de vijfsterren eisen te voldoen met alles wat daarbij hoort. 

Voor mij moet het kwaliteitshotel zich allereerst in (of zeer nabij) het centrum van de te bezoeken stad bevinden want ik vind het gewoon belangrijk dat ik weinig moeite hoef te doen om de bezienswaardigheden te bewonderen en ik vind het tevens leuk om echt even een onderdeel van de stad te zijn. Echter, ik wil niet de nadelen van de binnenstad ervaren en dan bedoel ik dat ik verschoond wil blijven van stadse herrie en geluidsoverlast. 


Eén van de meest recente reizen die ik maakte was naar Valencia en het hotel waar we in die stad in verblijven voldoet uitstekend aan de bovenstaande wensen. Daarnaast vind ik comfort ook erg belangrijk. Ikzelf, maar ook de gasten van KUNSTSTAD, moeten zich op alle momenten tijdens het verblijf in een bepaalde stad prettig voelen en dat begint (en eindigt) in het hotel. 

Wat nou de juiste details, dienstverlening en faciliteiten zijn om een hotel compleet en uitermate geschikt te vinden, kan ik niet eventjes in een kort verhaaltje beschrijven. Eigenlijk schrijf ik al een aantal jaar wekelijks waar voor mij een goede accommodatie aan dient te voldoen om perfect te zijn. Toch heb ik al geregeld meegemaakt dat een kwaliteitshotel aan heel veel van mijn criteria voldoet, maar dat het toch net nog iets miste om voor euforie te zorgen. Het genoemde Westin Hotel in Valencia komt wel heel erg in de buurt van zeer goed. De kamers zijn ruim, schoon en beschikken over allerlei extraatjes. De lobby, bar en receptie zijn modern en hebben daarnaast ook grandeur; je voelt je er als hotelgast eigenlijk direct thuis. Het personeel is aardig, professioneel en spreekt meerdere talen. Er zijn zelfs enige hotelmedewerkers die Nederlands spreken en dat is natuurlijk altijd leuk. Het middag en/of avondeten in het hotelrestaurant is lekker en heeft de juiste kwaliteit. 


Ook het ontbijt is voor Spaanse begrippen zeer uitgebreid en de broodjes zijn elke ochtend vers gebakken, soms zelfs nog warm.

Dit is dus echt een plek waar je goed kunt vertoeven als je de hele dag op pad bent geweest om een stad te verkennen. Terugkomend van een lange wandeling is het dan heerlijk om in een ruime sofa in de mooie bar te gaan zitten. Nog heerlijk is om neer te strijken in de grote binnentuin, waar de Valenciaanse zon meestal schijnt en waar je beschut zit tegen eventuele wind. 

Je begrijpt dat ik me daar regelmatig als “God in Frankrijk” heb gevoeld of beter gezegd als “God in Valencia”. Ik kijk er dan ook al weer naar uit om eind september daar wederom een tijdje te zijn, samen met een reisgezelschap van KUNSTSTAD. Mocht je trouwens met mij mee willen en dit fijne hotel, tezamen met een prachtige stad, willen ervaren dan is daar nog een mogelijkheid toe. (klik hier)

 

 Judith de Groot, HospitalityScanner

info@HospitalityScanner.com 



Wilt u meer blogs lezen van HospitalityScanner Judith de Groot? Klik hier rechts dan op het 'Stedenkenner' logo.